RozwińSzukaj

FAQ - Po wynajmie


Po wynajmie


  • Jakie czynniki mogą mieć wpływ na zmianę początkowo szacowanej całkowitej opłaty za wynajem?

Pewne zmiany w umowie najmu pociągają za sobą naliczenie dodatkowych opłat, np.:

- opłata za dotankowanie może zostać naliczona, jeśli pojazd zostanie zwrócony z mniejszą ilością paliwa niż na początku wynajmu
- w razie uszkodzenia lub utraty pojazdu,
- w razie przedłużenia umowy wynajmu,
- w razie zwrotu pojazdu w punkcie innym niż uzgodniony na umowie wynajmu,
- dodatkowe kilometry mogą podlegać opłacie, jeśli Twoja stawka za wynajem podlega limitowi kilometrów,
- opłata za pracę poza godzinami otwarcia punktu, jeśli zwracasz pojazd poza godzinami jego pracy,
- zagubienie elementów wyposażenia pojazdu.

Każdą zmianę warunków wynajmu należy uzgodnić z punktem w którym samochód został wydany.

  • Czy oprócz podstawowej stawki za wynajem istnieją jakieś dodatkowe opłaty?

Dodatkowe opłaty mogą być naliczone za:
1) Dodatkowego kierowcę: jeśli do umowy wynajmu został przypisany więcej niż jeden kierowca, drugi i każdy następny jest uważany za dodatkowego kierowcę. Powoduje to naliczenie opłaty za każdego kierowcę z osobna.
2) Młodego kierowcę: obowiązuje dla kierowców poniżej 25 roku życia.
3) Wynajem na lotnisku: opłata dodatkowa, naliczana w przypadku wynajmu w punktach Europcar usytuowanych na lotniskach w Polsce.
4) Wyposażenie dodatkowe: poznaj szczegóły.
5) Pracę poza godzinami: jeśli wynajmujesz lub oddajesz samochód poza godzinami pracy danego punktu, zostanie naliczona opłata „poza godzinami”. Proszę sprawdzić w chwili rezerwowania pojazdu.
6) Dotankowanie pojazdu.
7) Zniszczenie/utratę pojazdu: do wysokości udziału własnego, jeśli zostało zawarte stosowne ubezpieczenie, w przeciwnym wypadku - do pełnej wartości pojazdu.

  • Czy przed oddaniem pojazdu należy sprawdzić jego stan?

Tak, a jeśli stwierdzone zostanie jakiekolwiek uszkodzenie (nie wykazane na dokumentach przy wynajmie pojazdu) należy poinformować o tym pracownika Europcar oraz dokonać wspólnych oględzin pojazdu. Nawet jeśli podczas wynajmu nie doszło do żadnego wypadku, pojazd mógł zostać uszkodzony i należy taki przypadek zgłosić pracownikowi Europcar oraz przekazać stosowną dokumentację (np. szkoda parkingowa, wandalizm, odprysk na szybie itp.).

  • Czy mogę przedłużyć wynajem?

Przedłużenie wynajmu jest możliwe w chwili odbierania pojazdu, lub podczas trwania umowy najmu (podlega akceptacji Europcar). W tym celu należy skontaktować się lub osobiście przyjechać do najbliższego punktu Europcar. Przedłużenie możliwe jest pod warunkiem dostępności danego pojazdu oraz wymaga dodatkowej płatności. Może być wymagana dodatkowa autoryzacja karty.
UWAGA: proszę pamiętać, że są Państwo ubezpieczeni jedynie na długość wynajmu podaną na umowie.


  • Grzywny: kary za parkowanie, wykroczenia drogowe

Za opłaty parkingowe oraz wszelkie inne grzywny związane z wykroczeniami drogowymi zaistniałymi podczas trwania wynajmu odpowiada wynajmujący, do którego należy obowiązek ich uregulowania przed zwróceniem pojazdu. Grzywnami oraz odsetkami od nich, spływającymi do Europcar po zakończeniu wynajmu, zostanie obciążony wynajmujący.


  • Czy należy zwrócić pojazd z pełnym bakiem paliwa?

O ile na umowie wynajmu nie zostało to określone inaczej, pojazd jest wynajmowany z pełnym bakiem paliwa i należy go zwrócić również z pełnym bakiem. Umowa najmu nie pokrywa kosztów zatankowania paliwa, jednak Europcar, dla wygody Klientów, oferuje usługę płatnego dotankowania:
1. Brak dodatkowych kosztów: zwróć pojazd z takim samym stanem paliwa jak przy wynajmie.
2. Opłata za dotankowanie: jeśli pojazd zostanie zwrócony z mniejsza ilością paliwa niż przy wynajmie, do końcowej opłaty za wynajem zostanie dodana opłata za dotankowanie brakującej ilości paliwa. Zwracamy uwagę, że koszt ten będzie wyższy od ceny paliwa na stacji benzynowej.


  • Jakie formy płatności są akceptowane przez Europcar?

Karty kredytowe: Europcar akceptuje główne karty kredytowe: American Express, Diners Club, Visa, Mastercard.  Karty kredytowe są akceptowane do limitów określonych przez wystawcę karty.
Karty debetowe NIE SĄ akceptowane przez Europcar, ani do założenia rezerwacji ani do płatności na miejscu. Karty płatnicze Europcar oraz vouchery Full Credit są akceptowane w całej sieci Europcar; dla większości kategorii pojazdów są akceptowane jako jedyna forma płatności. Vouchery przedpłacone Europcar (z określoną wartością lub opisem Group Days Apply) są akceptowane jako zapłata za poszczególne składniki umowy wynajmu, ale musi im towarzyszyć karta kredytowa jako gwarancja zapłaty za pozostałe składniki, nie uwzględnione w przedpłacie (np. opłata za dotankowanie, udział własny w razie uszkodzenia lub utraty pojazdu, itp.)


  • Czy mogę zwrócić pojazd poza godzinami pracy danego punktu?

Tak, istnieje taka możliwość, pod warunkiem że dany punkt oferuje taką opcję. Należy się o tym upewnić podczas wynajmowania samochodu. Inaczej mówiąc, proszę zapytać czy punkt zwrotu posiada skrzynkę na dokumenty.
UWAGA: wynajmujący odpowiada za wynajęty pojazd do chwili przejęcia go przez pracownika Europcar.


  • Co w przypadku gdy oddam samochód w późniejszym terminie?

W większości przypadków, stawki Europcar są stawkami dobowymi, naliczanymi w oparciu o 24-godzinne okresy, począwszy od godziny rozpoczęcia wynajmu. Jeśli spóźnisz się ze zwrotem, opłata za wynajem zostanie skalkulowana ponownie, dodając jeden dzień za każde 24 godziny wynajmu. Każde rozpoczęte 24 godziny wynajmu liczone są jak cały dzień. Faktycznie Europcar oferuje możliwość 30 minutowego spóźnienia w stosunku do okresu 24 godzin, by dać klientowi dodatkowy czas. Tak więc wynajem trwający 24 i pół godziny liczy się jako jeden dzień.
UWAGA: proszę pamiętać, że ubezpieczenie działa tylko przez okres wymieniony na umowie wynajmu otrzymanej w chwili odbioru pojazdu. Zalecamy zatem odwiedzenie punktu wynajmu lub kontakt telefoniczny w celu zmiany umowy wynajmu, jeśli planujesz przedłużyć wynajem.


Zadzwoń do działu rezerwacji +48 222 555 600 email: rezerwacje@europcar.pl

Informacje Dodatkowe
Ochrona danych osobowyh

Ta sama aplikacja smart. Więcej mobilności.

Pobierz aplikację Europcar na iPhona, iPada i Androida!

Dlaczego wynajem samochodu w Europcar to korzystne rozwiązanie?
Rynek wypożyczalni samochodowych w dobie rosnącej mobilności powinien jak najlepiej odpowiadać na potrzeby Klientów. Europcar jako międzynarodowa wypożyczalnia aut, która tworzy obecnie największą sieć wynajmu samochodów na świecie, stara się udoskonalać swoją ofertę i dostosowywać ją do szerokiej grupy Klientów: zarówno prywatnych, jak i biznesowych. O korzyściach płynących z wynajmu auta w Europcar świadczą nie tylko przystępne pakiety cenowe i łatwy w obsłudze system rezerwacji, lecz także imponująca skala działania firmy. Nasza wypożyczalnia posiada bowiem w swojej flocie blisko 213 000 samochodów ulokowanych w 130 krajach. Nasza bogata flota podzielona jest na 7 kategorii: Mini, Economy, Compact, Intermediate, Standard, Full size, Minivan. Wypożyczalnia Europcar oferuje zatem szeroką gamę modeli i marek. Naprawdę jest w czym wybierać.

Wypożyczalnia samochodów - Najlepsze ceny dla firm!
Dla tych, którzy potrzebują samochodu w ramach prowadzonej działalności Europcar przygotował serię korzystnych rozwiązań. Oferujemy wynajem krótko-, średnio- oraz długoterminowy z dogodnym sposobem rezerwacji: telefonicznie, mailowo lub poprzez specjalny link na stronie Europcar. Klienci, którzy zechcą dołączyć do programu Privilege, mogą liczyć na: wynajem auta bez kolejki, automatyczną płatność przelewem oraz ceny kontraktowe zapisane na karcie.

Wypożyczalnia samochodów Warszawa, a Wynajem aut w całej Polsce!
Wypożyczalnia samochodów Europcar posiada aż 3 placówki w stolicy naszego kraju. Dwie z nich ulokowane są na portach lotniczych: w Modlinie oraz na Lotnisku Chopina. Trzecia znajduje się w pobliżu hotelu Radisson Blu Sobieski. Dzięki umiejętnie rozplanowanej sieci punktów wynajmu nasi Klienci mają szybki dostęp do strefy handlowej, noclegowej i gastronomicznej. Mogą z powodzeniem podróżować w zarówno obrębie miasta, jak i poza nim. Warszawa to bowiem doskonała baza wypadowa do innych części naszego kraju. Z Europcar możecie Państwo podróżować w wygodny dla siebie sposób, nie martwiąc się o rozkłady jazdy oraz ewentualne awarie. W razie kłopotów oferujemy samochód zastępczy na terenie całego kraju (24h Assistance). Dodatkową zaletą wynajmu w Europcar Polska jest również to, że możecie Państwo zwrócić samochód w dowolnej polskiej placówce. Niezależnie od długości i celu podróży przez cały okres wynajmu służymy Państwu radą i fachową pomocą.